آمار

1216583
امروزامروز641
دیروزدیروز1132
این هفتهاین هفته1701
این ماهاین ماه19199
تا کنونتا کنون1216583
آی پی شما54.161.49.216


طراحی کاتالوگ در اصفهان

طراحی و چاپ کاتالوگ در اصفهان

کاتالوگ چیست؟ کاتالوگ به کتابچه یا دفترچه ای گفته می شود که به شرح پتانسیل های یک مجموعه می پردازد در بیشتر مواقع کاتالوگها عکس محور هستند، یعنی فضایی که توسط عکسها گرفته می شود نسبت به مقدار متنها خیلی بیشتر است این موضوع در بروشور دقیقا برعکس می باشد.

کاتالوگ ها در اندازه ها (A4-A5-A3-B4-50*35 )  و گرماژهای محتلفی(80گرم تا 350 گرم )  طراحی و چاپ می شوند.همچنین پس از چاپ خدمات پس از چاپ و جانبی بر روی آنها انجام می شود خدماتی مانند: روکش سلفون براق یا مات ، طلا کوب، برش و . . .

همچنین کاتالوگ ها در دو روش چاپ دیجیتال که معمولا برای تیراژ کم استفاده می شود و چاپ افست که برای تیراژ های 1000 عدد به بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل طراحی و چاپ یک کاتالوگ در هنر برتر

تهیه اطلاعات اولیه و نیاز سنجی:

اطلاعاتی مانند متنها مربوط به فعالیتها و پروژه ها، و یا عکسهای مرتبط برای طراحی کاتالوگ و معمولا توسط سفارش دهنده تهیه شده و در اختیار هنر برتر قرار می گیرد.

این اطلاعات ستون اصلی کار می باشد که با کمک کارشناسان هنر برتر به شکل اتود اولیه بر روی کاغذ جانمایی می شوند. در این مرحله متون هر صفحه و عکسهای آن مشخص می شود ، همچنین تعداد صفحات کاتالوگ تا حدود زیادی پیش خواهد شد.

اصلاح اطلاعات :

با توجه به اینکه در بسیاری از موارد مشتری یا سفارش دهنده از تجربه کافی برای تهیه اطلاعات برخوردار نمی باشد لذا کارشناسان هنر برتر اطلاعات اولیه ارسالی را اصلاح خواهند کرد که شامل ویرایش متون ، ترجمه و جستجوی مجدد عکسها و در صورت نیاز عکاسی مجدد می باشد. تجربه نشان داده کاتالوگهایی که از عکسهای با کیفیت و حرفه ای برخوردار هستند از اثربخشی چند برابری بهره می برند. همان طور که قبلا اشاره شد کاتالوگها عکس محور هستند و عکسها نقش مهمی در زیبایی و اثرگذاری آنها ایفا می کنند.

طراحی و صفحه بندی:

بعد از تکمیل اطلاعات ، گرافیست های هنر برتر شروع به طراحی بخشهای مختلف کاتالوگ می کنند مهمترین و اساسی ترین قسمت کاتالوگ صفحات جلد و پشت جلد آن می باشند و بعد از آن تمپلت صفحات داخلی که می بایست همه و همه هماهنگ و همراستا باشند.پس از طراحی کامل ، طرح ها به تائید سفارش دهنده می رسد و برای چاپ آماده می گردند.

 

چاپ و نظارت بر چاپ:

شروع مراحل چاپ و مراحل تکمیلی چاپ دارای حساسیت های خاص خود می باشد، کارشناس نظارت بر چاپ به تمامی این موارد دقت می کند تا هماهنگی لازم برای تمامی موارد چاپی انجام شود. همچنین کارشناس ناظر بر چاپ به نوعی پل ارتباطی بین طراح و چاپخانه می باشد. پس از چاپ مراحل تکمیلی مانند سلفون  روکش های مختلف و صحافی انجام می شود.و پس از پایان این مراحل کاتالوگ های بسته بندی شده و به سفارش دهنده تحویل می شود.

 

 

http://honarebartar.ir/images/honarebartar.ir.jpg

در اینجا به برخی از نمونه های انجام شده طراحی و چاپ کاتالوگ که به عنوان نمونه کار هنر برتر می باشد اشاره می شود.

طراحی کاتالوگ صنعتی

طراحی کاتالوگ طراحی کاتالوگ طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ صنعتی طراحی کاتالوگ حرفه ای چاپ کاتالوک

طراحی کاتالوگ شرکت آبرون با گرماژ250 و سلفون مات و یو وی موضعی

طراحی و چاپ کاتالوگ شرکت به ژول و تامین صنعت

طراحی و چاپ شرکت جهان کار اصفهان(jec)

در قطع A4 و به چهار زبان فارسی، انگلیسی ، عربی و کردی  تعدا صفحات داخلی 24

چاپ کاتالوگ شرکت به ژول

چاپ کاتالوگ جهانکار اصفهان .  چاپ کاتالوگ جهانکار اصفهان .   چاپ کاتالوگ جهانکار اصفهان

چاپ کاتالوگ جهانکار اصفهان

چاپ کاتالوگ جهانکار اصفهان


original_208661_bjNmFoIp3wm9531xIgSiscvty کیک رزینا تک برگ کاتالوگ سال به صنایع غذایی شیدرخ طراحی کاتالوگ محصول شیدرخ صنایع غذایی شیدرخ طراحی حرفه ای کاتالوگ رنگین ذوب طراحی حرفه ای کاتالوگ رنگین ذوب طراحی حرفه ای کاتالوگ رنگین ذوب طراحی زیبا کاتالوگ محصولات بهینه سازی طراحی زیبا کاتالوگ محصولات بهینه سازیطراحی کاتالوگ ذوب برای شرکت مدیران راهبرطراحی کاتالوگ ذوب برای شرکت مدیران راهبرطراحی کاتالوگ ارزان قیمت برای شرکت نسجطراحی کاتالوگ ارزان قیمت برای شرکت نسجطراحی کاتالوگ ارزان قیمت برای شرکت نسجطراحی کاتالوگ ذوب برای شرکت مدیران راهبرطراحی کاتالوگ مدیریتی برای شرکت مدیران راهبرطراحی کاتالوگ مدیریتی برای شرکت مدیران راهبرطراحی کاتالوگ مدیریتی برای شرکت مدیران راهبرطراحی کاتالوگ شیک برای شرکت کیمیا نوینطراحی کاتالوگ فوق العاده زیبا هیدرومهرطراحی کاتالوگ فوق العاده زیبا هیدرومهرطراحی کاتالوگ فوق العاده زیبا هیدرومهرطراحی کاتالوگ شیک برای شرکت کیمیا نوین اصفهانطراحی کاتالوگ شیک برای شرکت کیمیا نوین اصفهانطراحی کاتالوگ افست برای شرکت هلیا فرآیندطراحی کاتالوگ افست برای شرکت هلیا فرآیندطراحی کاتالوگ افست برای شرکت هلیا فرآیندطراحی کاتالوگ افست گردون الکترونیکطراحی کاتالوگ افست گردون الکترونیکطراحی عالی کاتالوگ بهسازان غلطتکطراحی عالی کاتالوگ بهسازان غلطتکطراحی عالی کاتالوگ بهسازان غلطتکطراحی کاتالوگ افست گردون الکترونیکطراحی کاتالوگ افست گردون الکترونیکطراحی عالی کاتالوگ آوا تکطراحی عالی کاتالوگ آوا تکطراحی عالی کاتالوگ آوا تکطراحی عالی کاتالوگ آروین صنعتطراحی عالی کاتالوگ آروین صنعتطراحی بروشور افرا صنعتطراحی بروشور افرا صنعتطراحی عالی کاتالوگ آروین صنعت


طراحی و چاپ کاتالوگ شرکت عایق کاوش نیاوران در قطع وزیری شامل 20 صفحه یا یو وی موضعی جلد

چاپ کاتالوگ جهانکار اصفهان

چاپ کاتالوگ عایق کاوش نیاوران .  چاپ کاتالوگ جهانکار اصفهان


 

طراحی و چاپ کاتالوگ برنا پوست

طراحی کاتالوگ پوست برنا

طراحی کاتالوگ پوست برنا .      طراحی کاتالوگ پوست برنا


 

طراحی و چاپ کاتالوگ ماکارونی پارسیلا مربوط به شرکت طلیعه درخشان پارس با طلا کوب

طراحی کاتالوگ ماکارونی پارسیلا

طراحی کاتالوگ ماکارونی پارسیلا

طراحی کاتالوگ ماکارونی پارسیلا

 


http://honarebartar.ir/images/honarebartar.ir.jpg

 

کلمات کلیدی:

طراحی, چاپ, کاتالوگ, بروشور, کارت ویزیت, سلفون مات, بهترین, تبلیغات, چاپخانه, برجسته, هنر برتر


 

خدمات پس از چاپ قابل ارائه:

ارائه انواع کاتالوگ دور گرد ، با روکشهای مختلف ، انواع فرم های طرح چرم ، یویUVموضعی

یویUVشنی، طلاکوب ، نقره کوب


کاتالوگ یا کالانما، کتابچه و یا راهنمای معرفی کلیات کالا، خدمات، امکانات و... می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می‌شود.

در این راهنما بیشتر به جنبه تجاری، بازاریابی و جذب مخاطب توجه می‌شود (بر عکس بروشور که بیشتر به جزئیات و اطلاعات فنی و نحوه استفاده می‌پردازد)

در مقابل بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و... می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.

 

به طور مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمایی در تاثیر گذاری) برای پزشک‌ها و داروخانه‌ها ارسال می‌نماید. و همین تولید کننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه استفاده، معرفی ممنوعیت‌های استفاده در موارد خاص و همین طور عوارض جانبی، راه‌های درمان در صورت استفاده نادرست و... در بسته بندی هر محصول قرار می‌دهد.

در کاتالوگ‌ها عموما از تصاویر و طراحی‌های جذاب جهت معرفی بهتر استفاده می‌شود.

در بروشور‌ها معمولا علاوه بر تصاویر از نقشه شماتیک کالا هم استفاده می‌شود.


ولی معمولا به اشتباه تمامی راهنما‌هایی را که به صورت کتابچه و یا با کیفیت کاغذ و چاپ مناسب تهیه شده باشند را کاتالوگ می‌نامند و تمامی راهنماهایی را که به صورت یک برگی و یا چند لتی، که با استفاده از کاغذ‌های نازک تر تهیه شده باشند را بدون توجه به محتوای آن بروشور می‌نامند.

بعلاوه نوع دیگری از ابزار های اطلاع رسانی که از نظر ظاهر، شباهت زیادی به کاتالوگ و بروشور دارد، پَمفلت نام دارد که معمولا در کاربرد های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... و با هدف اطلاع رسانی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

علیرغم مطالب فوق،هنربرتربه منظور تقسیم بندی محصولات چاپی خود و به تبع آن تهیه لیست قیمت منظم و کامل، به ناچار تقسیم بندی خاصی را از نظر ابعاد ارایه داده که دانستن آن برای هر کاربر در زمان سفارش و یا جستجو در لیست های قیمت، لازم و ضروری به نظر می رسد.

به این ترتیب که در هنربرتر به هر برگ با چاپ پشت و رو در ابعاد A3 یا B3 یا 58×21 یا 68×23 و یا 63×30 با خط تا به تعداد مورد نیاز، لفظ کاتالوگ اطلاق می شود.

گفتنی است ابعاد یاد شده، صرفاً ابعاد گسترده کاتالوگ می باشد که بسته به نحوه بخش بندی قسمت های آن و حالت های خط تا زدن می توان اشکال مختلفی از کاتالوگ را به وجود آورد.

البته چاپ کاتالوگ در سایر ابعاد و با تعداد صفحات بیشتر حتی به صورت کتابچه با صحافی منگنه یا فنر نیز مرسوم است که بسته به سفارش، قابل اجرا می باشد.

همچنین در هنربرتر به هر برگ با چاپ پشت و رو در ابعاد A4 یا B4 یا 44×14 و یا 48×16 با خط تا به تعداد مورد نیاز، لفظبروشور اطلاق می شود.


در این مورد نیز ابعاد یاد شده، صرفاً ابعاد گسترده بروشور می باشد که بسته به نحوه بخش بندی قسمت های آن و حالت های خط تا زدن می توان اشکال مختلفی از بروشور را ایجاد کرد.

آنچه باید در یک کاتالوگ خوب در نظر  شود:

1- خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ.

2-معرفی امتیازات و رتبه های تولید (استاندارد ـ ایزوهای موجود و….)

3- معرفی هرچه بیشتر در خصوص بهترین ساخته ها و خدمات .

4- دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح به مخاطب به جهت مشخصات فنی ـ خدمات ارایه شده ـ قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات مشابه، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود می باشد.

5- وجود تصاویر و متن نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم گیری خود سرعت می بخشد.

6- کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد. بدین صورت که مخاطب از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل ـ کیفیت ـ کاربری ـ استحکام و از همه مهمتر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند.

7- با درج آدرس ، تلفن و آدرس اینترنتی ، بتواند شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کند .

از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قابل حمل بوده و مطالعه آن در حداقل زمان امکان پذیر باشد.

2- خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ.

3- ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با مخاطب.

4- ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب.

5- کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل می کند.

6- کاتالوگ و بروشور می تواند در هر یک از سه حالت تک رنگ، دورنگ یا چهاررنگ چاپ شود.

7- محدودیتی برای بکار گیری کاغذ یا مقوا برای چاپ کاتالوگ و بروشور وجود ندارد.

8- همچنین کاتالوگ و بروشور را می توان با انواع روکش ها جلوه و جذابیت بیشتری داد.



کاتالوگ یا کالانما، کتابچه و یا راهنمای معرفی کلیات کالا، خدمات، امکانات و... می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می‌شود.

در این راهنما بیشتر به جنبه تجاری، بازاریابی و جذب مخاطب توجه می‌شود (بر عکس بروشور که بیشتر به جزئیات و اطلاعات فنی و نحوه استفاده می‌پردازد)

در مقابل بروشور کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و... می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.

 

به طور مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمایی در تاثیر گذاری) برای پزشک‌ها و داروخانه‌ها ارسال می‌نماید. و همین تولید کننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه استفاده، معرفی ممنوعیت‌های استفاده در موارد خاص و همین طور عوارض جانبی، راه‌های درمان در صورت استفاده نادرست و... در بسته بندی هر محصول قرار می‌دهد.

در کاتالوگ‌ها عموما از تصاویر و طراحی‌های جذاب جهت معرفی بهتر استفاده می‌شود.

در بروشور‌ها معمولا علاوه بر تصاویر از نقشه شماتیک کالا هم استفاده می‌شود.


ولی معمولا به اشتباه تمامی راهنما‌هایی را که به صورت کتابچه و یا با کیفیت کاغذ و چاپ مناسب تهیه شده باشند را کاتالوگ می‌نامند و تمامی راهنماهایی را که به صورت یک برگی و یا چند لتی، که با استفاده از کاغذ‌های نازک تر تهیه شده باشند را بدون توجه به محتوای آن بروشور می‌نامند.

بعلاوه نوع دیگری از ابزار های اطلاع رسانی که از نظر ظاهر، شباهت زیادی به کاتالوگ و بروشور دارد، پَمفلت نام دارد که معمولا در کاربرد های فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و ... و با هدف اطلاع رسانی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

علیرغم مطالب فوق،هنربرتربه منظور تقسیم بندی محصولات چاپی خود و به تبع آن تهیه لیست قیمت منظم و کامل، به ناچار تقسیم بندی خاصی را از نظر ابعاد ارایه داده که دانستن آن برای هر کاربر در زمان سفارش و یا جستجو در لیست های قیمت، لازم و ضروری به نظر می رسد.

به این ترتیب که در هنربرتر به هر برگ با چاپ پشت و رو در ابعاد A3 یا B3 یا 58×21 یا 68×23 و یا 63×30 با خط تا به تعداد مورد نیاز، لفظ کاتالوگ اطلاق می شود.

گفتنی است ابعاد یاد شده، صرفاً ابعاد گسترده کاتالوگ می باشد که بسته به نحوه بخش بندی قسمت های آن و حالت های خط تا زدن می توان اشکال مختلفی از کاتالوگ را به وجود آورد.

البته چاپ کاتالوگ در سایر ابعاد و با تعداد صفحات بیشتر حتی به صورت کتابچه با صحافی منگنه یا فنر نیز مرسوم است که بسته به سفارش، قابل اجرا می باشد.

همچنین در هنربرتر به هر برگ با چاپ پشت و رو در ابعاد A4 یا B4 یا 44×14 و یا 48×16 با خط تا به تعداد مورد نیاز، لفظ بروشور اطلاق می شود.


در این مورد نیز ابعاد یاد شده، صرفاً ابعاد گسترده بروشور می باشد که بسته به نحوه بخش بندی قسمت های آن و حالت های خط تا زدن می توان اشکال مختلفی از بروشور را ایجاد کرد.

آنچه باید در یک کاتالوگ خوب در نظر  شود:

1- خلاصه ای از معرفی نام و عملکرد کارخانه تولیدی و شناساندن فعالیت ها در شروع مباحث کاتالوگ.

2-معرفی امتیازات و رتبه های تولید (استاندارد ـ ایزوهای موجود و….)

3- معرفی هرچه بیشتر در خصوص بهترین ساخته ها و خدمات .

4- دادن اطلاعات و راهنمایی صحیح به مخاطب به جهت مشخصات فنی ـ خدمات ارایه شده ـ قابلیت های خاص و وجه تمایز آن نسبت به تولیدات مشابه، چه در تولیدات گذشته کارخانه و یا آنچه در بازار فعلی موجود می باشد.

5- وجود تصاویر و متن نوشتاری در کاتالوگ میزان تصمیم گیری و انتخاب صحیح را برای مخاطب سهل و آسان می کند و اوست که با دیدن و خواندن موارد فوق به زمان انتخاب و تصمیم گیری خود سرعت می بخشد.

6- کاتالوگ دید مقایسه ای به وجود می آورد. بدین صورت که مخاطب از بین چند محصول معرفی شده به جهت مدل ـ کیفیت ـ کاربری ـ استحکام و از همه مهمتر هزینه برنامه ریزی شده جهت خرید و غیره، بتواند یکی را که با شرایط او سازگار است انتخاب و خریداری کند.

7- با درج آدرس ، تلفن و آدرس اینترنتی ، بتواند شناخت بیشتر را برای مخاطب فراهم کند .

از ویژگی های کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قابل حمل بوده و مطالعه آن در حداقل زمان امکان پذیر باشد.

2- خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیشتر موارد درج شده در کاتالوگ.

3- ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با مخاطب.

4- ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب.

5- کاتالوگ ها به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده ترعمل می کند.

6- کاتالوگ و بروشور می تواند در هر یک از سه حالت تک رنگ، دورنگ یا چهاررنگ چاپ شود.

7- محدودیتی برای بکار گیری کاغذ یا مقوا برای چاپ کاتالوگ و بروشور وجود ندارد.

8- همچنین کاتالوگ و بروشور را می توان با انواع روکش ها جلوه و جذابیت بیشتری داد

اصفهان، خیابان بزرگمهر، چهار راه هشت بهشت روبروی بانک رفاه مجتمع مریم ،طبقه دوم
تلفن:32687730-031            فاکس   32662189-031

همراه: 09132133022         تلگرام:09354136030
ایمیل: ohb1394@​​gmail.com

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.